HTML

Anglia again

Friss topikok

  • csipcsepp: Majd amikor már a koreográfiát is tudják, és tisztán ejtik benne a szavakat, azt hiszem el kell, h... (2013.08.10. 18:31) Igazi au pair munka kezdete
  • csipcsepp: :D Megnyugtató, hogy azért nem hiába csinálom :) A dolog pikantériája, hogy Évinek csak egy egy s... (2013.08.10. 18:29) Világbéke és emberszeretet :)
  • csipcsepp: A kerítésnél én sem tudom kit kitől védenek a kerítések, viszont az ő rendszerükben értem miért le... (2013.08.07. 23:33) Freemantles- Joel autista iskolája

Címkék

Freemantles- Joel autista iskolája

2013.07.29. 23:46 csipcsepp

A hétfőm és keddem hospitálással telt.

Hétfőn Joel osztálytermébe vitt el Sally, velük voltam egész nap. Nagyon érdekes volt. Kicsit az ő szeme és füle voltam, mivel szülőket nem engednek az osztálytermekbe. Mikor hétfőn bevitt Sally teljesen meglepődtem Joel osztályfőnöke milyen szigorú és férfias, és hogy ennek ellenére, vagy pont ezlrt mennyire hallgatnak rá a gyerekek és számít a szava.

A staff room-ba vitt be elsőnek és megkérdezte mi érdekel. Hirtelen nem tudtam mit mondjak, mivel arra számítottam ő ajánl majd fel valamit. Joel osztályában tölthettem a napot, minél kevesebb nyomot hagyva, senkihez sem szólva kisszéken a kör mögött. Persze azért csak bevonódtam...

A reggeli kör után tesijük volt, ami annyit tett, hogy a hőségben kihajtották őket egy betonozott placcra, és hogy legyen valami egy-két gyorsasági versenyt csináltak a gyerekekkel, akik közül többen a mozdulatokat sem tudták utánozni, nem hogy versenyezni, habár ezt nagyon cukin tették.
(Az első helyen épp 1 gyerekkel egy kíréső volt, akit már mások jelenléte agresszívvá tett. - Ez már Nottinghamben is elgondolkodtató volt, de itt, hogy elsős, viszonylag jó képességű csoporttal voltam még szembeötlőbb volt, hogy a rácsos kerítéssel elkerített játszó területek és az akár pszichiátriai betegnek is elmenő nagyon súlyos (mind kilóban, mind az autizmusban való érintettségben) esetek látványa (és a gondozók heves elketrítéses véekezési reakciója) vajon mennyire szolgálja bármelyik fél épülését is?)

Ezután hétfő lévén megnézték kinek a könyvébe mit írtak a szülők, milyen képet ragasztottak, kivel mi történt. Nagy megelégedéssel tapasztaltam, amit az osztályfőnök mondott, hogy Joel a legjobb az osztályban, akivel a legkevesebb probléma van. Ő inkább Lucyban látja a problémát, aki felcukkolja a testvérét. Az info ezen részét persze a szülőknek nem adhattam át. Ezt kerti játék követte az új osztálytárssal, Harrisonnal, aki, mint a tízórain is kiderült nagyon okos. A dinokról mindent tud, legalábbis olyan tizenéves szinten, míg a hétköznapokban okossága ellenére elveszik.

Ebédnél dagadt a mellem, mert van egy nagyon súlyos eset a csoportban, Tara, aki nem akart enni és mindent eldobált. Kérésre nem engedtem ki, lefogtam és próbáltam megetetni, aztán habár nem engedhették volna ki velem, de nem volt elég személyzet kivittem egy kisfiút pisilni, aztán pedig rávettem Joelt az otthon látottak és a tanácsok alapján arra, hogy ebédeljen. Persze az egyetlenek, akik látták asszisztensek voltak, akik nagy dicsőségemet nem hiszem, hogy hangoztatták volna azoknak, akik bent a csoportban dolgoznak.

A saját ebédszünetem nagyon lassan telt. Sally csomagolt nekem packed lunch-t, vagyis szendvicset, direkt nekem kolbásszal a Tescoból, joghurtot, paradicsomot és csipszet, meg egy üveg vizet. Nagyon jól esett, hogy reggel mire lementem már ott várt a kis csomag :) Az emberek csevegtek, és tudtam, hogy furcsállják, ki az idegen, de nem akartam 10mp-enként bemutatkozni valakinek, így csak hallgattam a beszélgetést, értettem, de mivel reagálni hosszabb idő lett volna inkább csak hallgattam. A tízórai szünetben ez még vicces is volt, mert az egyik nő elmesélte, hogy külföldre ment a lánya (18-19) és Budapesten olyan hostelben szállt meg, ami egy gruppenes orgiás, nyitott, bárki becsatlakozhat hely, amin a lánya kicsit kiadakt. Aztán visszafele próbáltam megvédeni kis hazánk becsületét, ő meg mutatott képeket a parlamentről a Dunával, amit a lánya készített, hogy azért jó hely ez...

Délután a kerti játékon és a lecsendesítő olvasáson/könyv nézegetésen kívül ice lolly-t csináltak, vagyis gyümit vágtak össze egy turmixgépbe és rálaptoltak egy kis fagyit, összeturmixolták és kitöltötték kis edénykékbe. 2 asztaluk volt, a sárga, ahol tevékenykedtek és a kék, ahol figyelni kellett, frontális oktatás zajlott. A krém elkészültére érkezett meg értem Sally, aki nagy megelégedéssel fogadta a hallottakat, és próbált pletykálni a gyerekekről és a jövő évről.

Este pedig együtt főztünk, akárcsak vasárnap, egy paprikás egytálételt, ami annyira nem volt finom, mint amilyennek ígérekezett, de azért jó volt. Sally jól főz, és ez a hobbija.

Kedden is Joel sulijában voltam, akkor minibuszos nap volt, először egy fánkboltba mentünk, ahol meghívtak egy fánkra, majd elmentünk a Virginai Waters Parkba, ami egy igazi háborítatlan erdő képét mutatta egy tó mellett, a városban. Az erdő, amely a királynőé, és ami szerintem nem érte meg a bő fél órás autóutat, mert nálunk minden erdő hasonló. Ezután a McDonaldsban ebédeltünk, ahol mivel nem tudtam mit kérjek maradtam a krumpli és sajtburgernél, de azért egy mangos smoothiera is beneveztem.

Visszafele azonban micsoda inzultus ért... Coel, akit Joel, a kisfiúm mindenben utánoz ült mellettem, aki a sok cukor és a hosszú út hatására teljesen felpörgött és egyszercsak sok hangoskodás és pörgés után leejtette a happy meales Okokska figuráját. Tudtam az előbbiekből, hogy a szabály, hogy ha vqlamit leejt vagy ledob, azt nem vesszük fel, így én sem tettem, de elkezdte mondogatni, hogy segítsek egymás után 20-szor, amire én elkezdtem ignorálni, erre ő elővette a vizes üvegét, és módszeresen elkezdte belőle csöpögtetni a vizet, amire mondtam, hogy nem veszem fel, különösen ezután nem. Még folyatta kicit a vizet, majd ledobta az üveget is, és elkzdte a lábát felrakni az ülésre, amit végül az egyik segítő észrevett, megállították a buszt és Coel-nak helyet kellett cserélnie Tylerrel, akinek ezáltal szintán nem lettem a kedvence, mivel ez a büntetések büntetése, és ő nem is csinált semmit, éppen csak ültethető helyen ült. Coel máshol utazott vissza a suliba, merthogy megrúgott, amit ha tett is pont nem direkt, Joel viszont azóta folyton ellenkezik velem. Megnyertem. Ráadásul nap végén velem és Stewe-vel (apuka) kellett hazamennie a barátokkal teli iskolabusz helyett. Este Sally fishpie-t főzött, ami egy egészen megszokott tejszínes, halas, krumplis étel, amit a sütőben sütnek a végén össze. Az eredmény finom, krémes, halas étek. :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://angliagain.blog.hu/api/trackback/id/tr235430585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Totál Klára 2013.08.03. 17:06:25

Nem teljesen értem ezeket a nevelési-magatartási elvárásokat a gyerekekkel szemben. A tolerancia fellegvárában, a liberalizmus vulkánjának megkövült szigetén kerítések, mesterséges erdők, és iskolarendszerű Mc'd látogatás?

A leejtett tárggyal kapcsolatban megértem, hogy nekik kell megoldaniuk a helyzeteket, amiket okoznak, de nem lehetett volna egyszerűen csak példát mutatni, hogy ha valaki leejt valamit, a másik segíthet fölvenni azt, udvariasan visszaadni és biztatni őt, hogy újra itt van a tárgy, beszéljünk róla, stb.

Így a merev szabályokkal egy értelmetlen kalamajka keveredett. Legalábbis így kívülről.

csipcsepp 2013.08.07. 23:33:23

A kerítésnél én sem tudom kit kitől védenek a kerítések, viszont az ő rendszerükben értem miért lehet esetleg szükséges, de akkor sem ennyi. Őszintén szólva azt láttam nálunk az agy, náluk a pénz. A mi szakembereink jobban tudják mi a teendő, náluk viszont több a személyi erőforrás ezekben az iskolákban is, még ha nem is képzettek. Nem tudom ez a mentalitásbeli különbség vagy a pénz-e egészen pontosan.
A mesterséges erdő tulajdonképpen a természet egy megőrzött szigete volt, csak nagyon bent a városban. Azóta ezt már szokom, hozzánk közel is van egy hasonló erdő :)

Teljesen más az iskolarendszer. Nottinghamben, ahol hasonló felépítésűek voltak az iskolai dolgok még én is rácsodálkoztam a McDonaldsra, az okát azóta sem tudom. Tetszett a kisbuszozás, hogy kimennek a való világba is, kirándulnak és szocializálódnak, de valóban erre nem a Mc'Donalds a legjobb hely. Sally mondta, hogy ők sem járnak oda sokat, de nyilván ha a csoport odamegy ő sem akarja kivonni belőle a gyerekét. Lehet mindenki így van vele a csoportban.
A leejtett tárgynál meg valójában már teljesen túlpörgött Cole és a játszma része volt az egész dobálás. Az első leejtés még az odaúton véletlen volt, de akkor is azért történt, mert már nem bírt annyira nyugodtan ülni, hogy megtartsa a kezében a tollat és annak elvesztése ismét visszarángatta a buszba az Angry Birdök világából. A lány pedig örült, hogy nem neki kellett elvennie a tollat azért, mert zavarta a többieket.
Ők amúgy kivételesen az a célcsoport, akiknél a merev szabályok inkább segítenek és megakadályoznak nehéz helyzeteket, még ha jelen esetben pont az ellenkezője is jött le a kusza írásomból.
süti beállítások módosítása